عوامل تأثیرگذار بر مدیریت رسانه ها

عوامل تأثیرگذار بر مدیریت رسانه ها

تنوع و گستردگی درون داده ها در نظام مدیریتی رسانه ای که ناشی از تقاضاها و انتظارات عامه مردم، حاکمیت و نخبگان جامعه است از عوامل تأثیرگذار بر مدیریت رسانه ها می باشد. کثرت عوامل درون سازمانی و برون سازمانی (تولیدکنندگان اطلاعات، پردازش گران اطلاعات، بهره وران اطلاعاتی) بر سیاست گذاری یک سازمان رسانه ای از دیگر عواملی است که مدیریت رسانه ای را از سایر مدیریت ها متمایز می سازد.

تاثیر جهانی شدن رسانه ها بر فرهنگ و هویت

تاثیر جهانی شدن رسانه ها بر فرهنگ و هویت

جهانی شدن با مفهوم امروزی خود محصول انقلات ارتباطات است . ارتباطات اگر چه فرصت بسیار مناسبی را به خصوص برای کشور های در حال توسعه برای طرح خود به وجود اورده است اما با از میان بردن مرزها و فضاها و زمان ها چالش های زیادی هم با این حکومت ها و ملت ها و مخصوصا انسان ها که محور اصلی این جریان هستند پدید اورده است .

ادامه مطلب ...
ارتباطات و اثرات مثبت و منفی آن

ارتباطات و اثرات مثبت و منفی آن

از گذشته تا بحال ارتباطات همواره بعنوان یکی از موضوعات بسیار مهم برای بشر محسوب می شده است.در گذشته های دور دوندگان مسئولیت حمل و انتقال پیام های فرمانروایان و اشخاص مهم را بر عهده داشته اند

ادامه مطلب ...
ارتباطات انسانی و گونه‌هایش

ارتباطات انسانی و گونه‌هایش

تا قبل از این که انسان نوشتن را یاد بگیرد، رابطه‌های انسانی همه رودررو بود؛ ارتباط رودررو هم لااقل به دو چیز نیاز داشت: «هم‌مکانی» و «هم‌زمانی». کم‌کم که انسان‌ها توانستند نمادها یا نشانه‌های پیچیده‌تری را برای رساندن منظورشان به یکدیگر بکار گیرند، موفق شدند که با استفاده از دود، صداهای مخصوص، آتش و... بر یکی از این دو محدودیت، یعنی «فاصله» تا حدی غلبه کنند.

ادامه مطلب ...
ff

سلامدفتر مطالعات و  برنامه ریزی رسانه cjt