گفتمان های رسانه: تحلیل متون رسانه

گفتمان های رسانه: تحلیل متون رسانه



از آنجایی که شیوه‌ی نگریستن ما به دنیای پیرامون‌مان درست همان شیوه‌ی زندگی کردن ما است، فرایند ارتباط در واقع، فرایند اجتماع است؛ یعنی، در اشتراک داشتن معانی و لذا فعالیت‌ها و مقاصد مشترک؛ ارائه، دریافت و مقایسه‌ی معانی جدید، که به تنش و دستیابی به رشد و دگرگونی می‌انجامد.

ما به مطالعه‌ی رسانه می پردازیم در واقع، این مطالعات را ”مطالعات رسانه“ یا ”مطالعات ارتباط “ می نامیم به  خاطر این فرض که تلویزیون ، (mediating) روزنامه‌ها، متون و صور ارتباطی همگانی در واسطه‌گری بین جامعه و خود نقش مهمی دارند . تلقی ما این است که دنیای مشترک یک فرهنگ آنچه به نظر اعضایش واقعی ، جالب، زیبا و اخلاقی است و همه‌ی معانی ای که به جهان نسبت می‌دهند تا حدودی برساخته‌ی تک تک اعضا و برساخته‌ی نهادهایی مثل روزنامه ها و ایستگاه های رادیویی و باورهای رایج است .

دانلود کتاب: گفتمان های رسانه: تحلیل متون رسانه

برای دیدن متن کامل کتاب بر روی تصویر زیر کلیک کنید

ff

سلامدفتر مطالعات و  برنامه ریزی رسانه cjt